Wydawca treści Wydawca treści

Deklaracja dostępności

Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron jednostek LP w domenie: .lasy.gov.pl

  • Data publikacji strony internetowej: 1 lipca 2012 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 6 marca 2019 r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodów wymienionych poniżej.

Niezgodność z załącznikiem

  • elementy nawigacji strony o niskim kontraście,
  • niepełne opisy alternatywne elementów grafiki szablonu strony,
  • elementy formularzy nie posiadające opisów alternatywnych,
  • stosowanie formatowania mogącego ograniczać czytelność dłuższych bloków tekstu,
  • pliki w formacie PDF, które powstały na podstawie niewłaściwie przygotowanych dokumentów (np. skanów).

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 20 lipca 2020 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 22 maja 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o wyniki audytu z serwisu validator.utilitia.pl

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Koordynatora dostępności cyfrowej Agnieszki Krokowskiej, e-mail: dostepnosc.cyfrowa@zilp.lasy.gov.pl lub telefonicznie: 22 270 71 00.

W zgłoszeniu podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli termin będzie zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym oraz wskażemy nowy termin (nie dłuższy niż 2 miesiące).

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej, zaproponujemy Ci dostęp do treści w sposób alternatywny.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli odmówimy zapewnienia dostępności, możesz złożyć skargę. Masz również prawo odmówić skorzystania z zaproponowanego alternatywnego dostępu.

Skargę możesz złożyć do:

  1. Dariusz Gąsiorowski - Dyrektor Zakładu
    Zakład Informatyki Lasów Państwowych im. Stanisława Kostki Wisińskiego
    ul. Leśników 21 C, 05-090 Sękocin Stary
    Dyrektor przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek, godz. 9:00-11:00, pok. nr 3.
  2. Skargi i wnioski można:
    • przesłać listownie na adres:
      Zakład Informatyki Lasów Państwowych
      im. Stanisława Kostki Wisińskiego
      05-090 Sękocin Stary, ul. Leśników 21 C
    • przesłać w formie pisma elektronicznego przez ePUAP
    • przesłać e-mail na adres: biuro@zilp.lasy.gov.pl
    • doręczyć osobiście do Kancelarii Zakładu

Pomocne mogą być informacje dostępne na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także skontaktować się z Rzecznikiem Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję.

Dostępność architektoniczna

Budynek biura Nadleśnictwa Dwukoły mieści się na terenie leśnictwa Iłowo, w oddziale 169 h. Biuro tworzy jeden budynek posiadający zwartą bryłę.

Pomieszczenia biurowe Nadleśnictwa mieszczą się na dwóch kondygnacjach nadziemnych - parterze oraz piętrze. W biurze może przebywać jednocześnie do 50 osób. Praca w biurze nadleśnictwa trwa od 7:00 do 15:00.

W celu dostania się do budynku administracyjnego Nadleśnictwa Dwukoły należy przejść przez bramkę znajdującą się w ogrodzeniu. Przy bramce jest dzwonek połączony z sekretariatem nadleśnictwa. Główne wejście do budynku przeznaczone dla interesantów zlokalizowane jest w północnej ścianie budynku. Do wejścia głównego prowadzą 8-stopniowe schody.

W związku z obecną sytuacją epidemiczną i obowiązującymi restrykcjami interesanci obsługiwani są przy bramce lub w razie potrzeby w holu budynku biurowego.

Wejście techniczne (pomocnicze) do budynku biura, przeznaczone dla pracowników nadleśnictwa, znajduje się na zachodniej ścianie budynku biura.

Pojazdy parkowane są na ogólnodostępnym parkingu na wschód od głównego wejścia do budynku biura nadleśnictwa. Miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych nie są wyznaczone.

Przed żadnym z wejść do budynku nie ma pochylni/podjazdów/wind dla wózków dla osób niepełnosprawnych.

Poruszanie się osób niepełnosprawnych po budynku nie jest możliwe na żadnej z kondygnacji.

Przejścia w budynku nie posiadają minimalnej szerokości 90 cm, co uniemożliwia skorzystanie z przejścia osobie niepełnosprawnej poruszającej się na wózku inwalidzkim.

Przy wejściach do pomieszczeń biurowych występują progi.

W budynku nie ma toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.

W budynku nie ma szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym.

Po budynku można poruszać się z psem asystującym.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych. Budynek obsługiwany jest przez pracowników posługujących się tylko językiem polskim. Wśród pracowników nie ma tłumacza języka migowego.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            
Biuro Nadleśnictwa Dwukoły udostępnia możliwość obsługi osób niepełnosprawnych na parterze budynku po uprzednim umówieniu wizyty. Umówienie musi nastąpić na conajmniej 2 dni przed planowaną wizytą. Obsługa interesanta poruszającego się na wózku inwalidzkim odbywa się poprzez wniesienie osoby niepełnosprawnej poruszającej się na wózku wraz z wózkiem inwalidzkim na parter budynku przez wyznaczonych pracowników. Załatwianie spraw odbywa się w dogodny dla interesanta sposób poprzez zejście pracownika merytorycznego na parter budynku i obsługę interesanta.

 

W celu ułatwienia rozstrzygnięcia danej sprawy bądź ustalenia terminu spotkania wskazany jest kontakt telefoniczny pod nr +48 23 654 10 84 lub e-mailowo na adres dwukoly@olsztyn.lasy.gov.pl